יום ש', ז’ בטבת תשע”ט
    דף הבית  |  חדר מורים  
10:16 (24/11/16)
.

ארץ אהבתי בזמר העברי שרים מורשת –נורית הירש עבדו לפי השלבים האלה: חלק א' - חקר א. עיינו בשירונים, כגון "זמר, זמר לך", "אלף שירים ושיר", " ובאתרים במרשתת אינטרנט, כגון האתר הרשמי של נורית הירש, "שירונט", "זמרשת", וחפשו שיר של הפזמונאית נורית הירש המבטא את הזיקה בין העם היהודי לארצו. ב. העתיקו את מילות השיר ואת שמו של המחבר. ג. כתבו את הרעיון המרכזי בשיר ונמקו מדוע השיר שבחרתם מבטא אהבה לארץ. ד. חקרו את הרקע לשיר והסבירו כיצד רקע זה תומך במסר או ברעיון המרכזי של השיר. לדוגמא: אירוע הקשור למחבר השיר או אירוע לאומי, שבעקבותיו נכתב השיר. · אתר, מקום או נוף מרכזי בשיר: פרטים היסטוריים או גאוגרפיים או שניהם. · חי וצומח בשיר: תיאור חיות או צמחים האופייניים לארץ ישראל. · סיפור אישי שלכם, שהשיר מזכיר: סיור באתר בארץ, חוויה אישית הקשורה לאירוע מסוים וכו'. ה. בחרו בספרי הלימוד שלכם או בנספח למשימה זו סיפור חסידי או מדרש חז"ל המחזקים את הרעיון שבשיר, והסבירו את בחירתכם. חלק ב' – פרשנות אישית / קבוצתית כאשר אנו קוראים או שומעים שיר, אנו נותנים תשומת לב למילים וללחן ומנסים לתת משמעות לשיר. פעולה זו היא הפרשנות שלנו לשיר. הפרשנות שלנו לשיר יכולה להיות דומה או שונה מזו של קוראים אחרים. בחלק זה עליכם להתייחס לפרשנות האישית / הקבוצתית שלכם לשיר וללחן שלו. פתחו דף וורד חדש וכתבו בו את התייחסותכם לנקודות הבאות: - מה אומר השיר עבורכם. כיצד אתם מבינים אותו? - איזה רגש עולה מתוך לחן השיר? האם המנגינה מעוררת שמחה / עצב / התרגשות וכו'? -כיצד השיר מתחבר לחייכם האישיים? - האם השיר מתאים למציאות החיים שלנו כיום? העלו את מסמך הוורד עם תשובתכם לפורום הכיתתי. חלק ג' – פרשנות אישית / קבוצתית בחלק זה תפיקו ביחד עם חברי הקבוצה תוצר שיציג את פרשנותכם לשיר. עיצוב התוצר יכול להיות בכל דרך יצירתית ובשילוב כלי טכנולוגי אחד לבחירתכם: עלון מתוקשב, סרטון, אנימציה, מיצג. לרשותכם מאגר כלים טכנולוגיים בקישור הבא. בכל כלי תוכלו לקרוא תיאור קצר וללמוד כיצד להשתמש בכלי באמצעות סרטון הדרכה. בקישור הבא תוכלו לצפות בדוגמה לתוצר שהופק עבור השיר "ירושלים שלי" דוגמה לפורום הגשת תוצרים עבודה פורייה ומהנה!

 
 
נורית הירש
שירים משותפים
השיר שלי
שיר ליום שיא
למידה בשעת חירום